برد هوشمند کوچک کننده بینی آیدان طراحی ناخن cccam server آموزش آرایشگری زنانه آموزش آرایش مردانه آموزش نقاشی آموزش بستن شال و روسری آموزش بافت مو آموزش فوتبال آموزش والیبال آموزش دفاع شخصی آموزش بدنسازی آموزش ایروبیک آموزش نصب دوربین مدار بسته فانی بافت مونو پاد عطر و ادکلن عطر ادکلن خرید عطر خرید ادکلن تور لحظه آخری پارتیشن اداری پارتیشن مبلمان راحتی سرویس خواب عینک آفتابی خرید عینک آفتابی خرید گن لاغری گن لاغری مردانه گن لاغری زنانه گن لاغری پاور بانک خرید پاور بانک کابینت

وبلاگ شخصی مجید زندی

اخبار شرکت ها

وام فوری

بانک مرکزی در حالی به دنبال تکمیل فرآیند ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی است که رسیدگی به شرکت‌های گمنام وام دهنده به فراموشی سپرده شده‌است و هر روز تعداد آنها بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی در حالی این روزها به دنبال تکمیل فرآیند ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی است و قصد دارد که موسسات و صندوق‌های فعال در چرخه اقتصاد را ساماندهی کند که به نظر می رسد رسیدگی به شرکت‌های گمنام وام دهنده به فراموشی سپرده شده‌است و هر روز تعداد آنها بیشتر می شود بدون اینکه مشکلی در نحوه فعالیت آنها ایجاد شود.

اصطلاح «پرداخت وام» در مدت زمان نیم یا یک ساعت توسط شرکت‌های فعال در بخش سرمایه در سال‌های گذشته همواره در بخش آگهی‌های روزنامه های کثیرالانتشار درج می‌شد و این شرکت‌ها با پرداخت وام‌های کلان به متقاضیان سودهای هنگفتی را به جیب می‌زدند و چه بسا از این طریق مشکلاتی را برای نظام اقتصادی، مالی و سرمایه ای کشور و برخی افراد ایجاد می کردند.

با وجود اینکه بانک مرکزی فعالیت اینگونه شرکت‌ها را ممنوع اعلام کرده و بارها نسبت به غیرقانونی بودن عملکرد آنها هشدار داده است اما هنوز هم چنین آگهی هایی در همین روزنامه ها اعلام می شود، با این تفاوت که بدلیل غیرقانونی بودن فعالیتشان اصطلاح پرداخت وام را به «پرداخت فوری سرمایه» تغییر داده اند تا از این طریق بدون جلب توجه به فعالیت های خود ادامه دهند.

طی سال‌های گذشته پس از اینکه بانک مرکزی نسبت به فعالیت این شرکت‌ها واکنش نشان داد و از روزنامه هایی که چنین آگهی هایی را در صفحات خود منعکس می کردند، درخواست کرد که این شیوه را متوقف کنند، برای مدت زمانی درج این آگهی ها متوقف شد اما حال شرکت‌های فعال در بخش پرداخت وام‌های فوری دوباره بازار فعالیت خود را از طریق همین دست تبلیغات داغ کرده اند و مشتریان بسیاری هم دارند.

در زمانی که پرداخت وام به ویژه وام‌های خرد توسط بانک‌ها متوقف شده و حتی برای دریافت یک وام ازدواج هم باید ماه‌ها در نوبت و صف ماند، این شرکت‌ها با شیوه هایی که دارند و سودهایی که می گیرند، وام‌هایی را به صورت فوری و حتی نیم ساعته و یک ساعته بدون نیاز به ضامن به متقاضیان می پردازند.

برخی از این شرکت‌ها سابقه فعالیت طولانی مدت در این بازار را دارند، برخی از آنها پرداخت فوری وام به دارندگان طلا و سکه با چک، ۱۰۰ یا ۹۰ درصد ارزش طلا را انجام می‌دهند و در هر قسط بخشی از طلای دریافت شده به عنوان وثیقه را به گیرنده وام باز می گردانند. پرداخت فوری وام به دارندگان خودرو تا ۵۰ درصد ارزش خودرو بدون انتقال سند هم شیوه دیگری است که آنها بکار می برند.

[ بازدید : 359 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ] [ 14:25 ] [ مجید ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]